Torek, 11. januar 2022
Dagarin v Jesharni
V znani loški piceriji Jesharna se s svojimi likovnimi deli predstavlja dolgoletni član Združenja umetnikov Škofja Loka in član ZDSLU Rado Dagarin. Umetnik je svoja dela postavil na ogled v nedeljo, 9. januarja 2022, ob 18. uri, ljubiteljem likovne umetnosti pa bodo vizualno dostopna še dober mesec. Predstavlja se z izborom več kot 20 del v mešani tehniki in različnih formatih iz ustvarjalnega obdobja, zaznamovanega s časom pandemije.
Rado Dagarin je samosvoj likovni tvorec, ki se ne ozira na trende v sodobni likovni umetnosti, še manj pa na pandemijo, ki mu ni odvzela ustvarjalne energije in idej. V slikah, prostorskih objektih in keramiki z domiselno kombinacijo kiparskih in slikarskih elementov ohranja originalnost in tematsko pestrost. Na slovensko likovno prizorišče prinaša sproščenost, divjo barvitost in živost, znotraj katere ni nič dokončnega. Dagarin se tudi tokrat potrjuje v akrilnem slikarstvu na les ter oblikovanju in poslikavanju keramike. Z neposredno likovno govorico nas vodi v abstraktno dojemanje oblikovno dorečene in vsebinsko zaključene predstavnosti, preko pisanih zgodb pa nas seznanja s svojimi razmišljanji in občutki. Slikarjev "modus vivendi" tiči v nenehnem iskanju novih oblikovnih možnosti, preizkušanju različnih materialov, skratka, v eksperimentiranju, ki se razodeva v igrivih povezovanjih poslikane keramike z rezbarsko obdelanimi lesenimi stenskimi objekti – slikami.
Temeljne značilnosti Dagarinove likovne prakse se kažejo v drznem oblikovanju slikovnih površin in prelestni barvitosti: poleg črtnega zapisa je barvitost tudi tokrat njegova najmočnejša likovna prvina. Preko osredotočanj bodisi na antropomorfno ali živalsko tematiko nas avtor popelje med skoraj indijansko likovno poetiko in "lucidno" ubranost sveta lastnih predstav. V razstavljenem, "abstrahirano" rezljanem in pobarvanem sklopu Dagarin najdeva idealne prostore za figuraliko vseh vrst, vendar pa je njena vloga vsebinsko in formalno podrejena zgodbam, po večini avtonomnih, ki s svojimi barvnimi napetostmi in intenzivnostjo ustvarjajo vzdušje psihedeličnih vizualnih utrinkov.
Ker Rado Dagarin ni zavezan modnim smernicam v sodobni likovni umetnosti, ohranja originalnost, nesporno rezultat kombinacije arhaičnosti in izkušenj modernizma. S plosko obdelavo horizontalnih in vertikalnih površin in s številnimi nadrobnostmi dosega dinamiko in ekspresijo, ki je lastna umetniški govorici na stičišču naive, art bruta in simplificiranega načina slikanja, kar je v slovenski umetnosti prava redkost.
Pripravil: Boštjan Soklič